Time flies.. - Reisverslag uit Goomeri, Australië van Nori Oost - WaarBenJij.nu Time flies.. - Reisverslag uit Goomeri, Australië van Nori Oost - WaarBenJij.nu

Time flies..

Blijf op de hoogte en volg Nori

06 Mei 2014 | Australië, Goomeri

Hallo allemaal! Dat is echt een tijd geleden.. Sorry daarvoor! haha
Maar nu heb ik iig weer wat te vertellen!

Eind maart was mijn laatste verslag.
Toen waren alle koeien nog aan de overkant van de weg in Gleeconce.
Er zijn daar ongeveer 15 koeien dood gegaan in de dams.. wat natuurlijk niet echt leuk is. De laatste weken dat ze in die paddock waren was Richard bezig met het vervoeren van water naar de 3 watertanks die we daar hadden.
Dat was echt een slopende klus, omdat we echt aan niks anders toe kwamen ( en er moet zooveel gebeuren!)
Het plan was om met pasen alle koeien te gaan branden en castreren.

Met pasen kwamen Rob en Marion(ouders van Belinda), en Chris en Kylie( broer en schoonzus van belinda) met hun 2 kinderen (Benny van 3, en Zara is 5 maanden) over om te helpen met musteren.
Richard had al besloten ze alleen te behandelen voor teken. Dit omdat de koeien te zwak waren om 3 dagen zonder gras te kunnen overleven in the yards.

1e paasdag
Hebben Rob, Chris, Richard en ik een fence gerepareerd dat was geplaast door een backpacker die hier een tijd geleden gewerkt heeft.
Het was ongelovelijk wat ze heeft gedaan, alle wires waren kriskras en zaten niet op de goede plek.
Richard zei dat ze waarschijnlijk dronken was toen ze aan het werk was.. Dat dacht ik ook want het sloeg nergens op haha.
Gelukkig werden we verrast met morning thee waar we aan het werk waren. Eindelijk kregen we onze scones met wiped cream and strawberry's! haha

2e paasdag stond het musteren op het programma.
Het was vrij makkelijk om "alle" koeien naar de gate van Gleeconce te krijgen. Ze wilden allemaal weer graag naar huis.
Nu had Richard het prachtige idee om ze 5 minuten te laten grazen aan de kant van the highway.
Natuurlijk roken de beestjes hun vrijheid en gingen alle kanten op.
Dus ik moest er aan geloven, rennen sneller dan die koeien over de highway in de brandende hitte (want het was warm). Ik werd uitgelachen door alle mensen in de auto's die stonden te wachten tot ze verder konden. Ik bleef maar zeggen "i love my job", haha kon er zelf ook wel om lachen.
Uiteindelijk hadden we "alle" koeien in de yards en hebben ze behandeld.
De volgende dag hebben we ze naar Windra-paddock gedreven.

Het was een erg gezellig paasweekend.
Ik kon het goed vinden met Chris en Kylie, ik werd helemaal opgenomen in de familie. Er was erg veel lekker eten, Marion is een super goede kokkin.
Van Kylie kreeg ik het aanbod om bij haar ouders in Cairns te logeren, en misschien zelfs op hun huis te passen als ze in juli op vakantie gaan!
Ik mag ook op hun huis passen als ze op vakantie gaan in Augustus. Ze wonen in Brisbane, dus als ik daar een baan vind zou dat ook prachtig zijn!
Maar dat zien we allemaal wel hoe dat loopt.

Na de eerste regen hebben we nog een paar goede regenbuien gehad, dus het gras is overal mooi groen.
De 2 weken na pasen zijn we bezig geweest met het fixen van fencen, en vooral.. de achtergebleven koeien uit gleeconce halen en naar windra brengen..
Dat was het frustrerende, denk je dat je klaar bent.. ontdek je weer een groep koeien die zich heeft verstopt in de bosjes.
Hoe minder koeien je musterd hoe vervelender ze worden.
Er was een stier.. die ik heeel graag als hamburger op mijn bord zou willen zien :) haha. Hij heeft ons 3 dagen bezig gehouden om hem van de highway te krijgen.

De koeien zijn 2 weken in Windra gebleven, en nu zijn ze naar de volgende paddock, waar het gras mooi en goed is.
Hier moet water naartoe gebracht worden, wat gelukkig gedaan kan worden met pijpen die in de grond zitten en een motor :) dus dat is niet te zwaar werk.
De koeien kijken blij en komen allemaal gelukkig aan.
Wel is het verhaal van achtergebleven koeien weer het zelfde, maar ik ben blij dat we ze iig niet meer de weg over hoeven te drijven.

Voor komend weekend staat het branden op het programma, maar ik denk dat het weer verplaatst gaat worden naar een weekend later.
De paddocks waar ze daarna naartoe moeten zijn nog niet klaar.
Dus dat staat er voor komende week op het programma.

Het is hier vaak zo dat je achter de feiten aan loopt. En als je denkt dat je eindelijk ergens anders aan kunt beginnen gebeurt er weer iets onverwachts. Zo is het leven hier.. en met een beetje geduld valt het allemaal wel mee :)

Het weer begint hier te veranderen..
Voor afgelopen weekend hadden ze een frost voorspeld. Gelukkig viel het allemaal mee. Maar het is alsnog erg koud snachts, en fris overdag.
Ik heb een elektrische deken, dus snachts is het lekker warm. Maar om dan je bed uit te komen is een ander verhaal.
Overdag is het lekker fris met een niet al te heet zonnetje. Echt perfekt weer om aan het werk te zijn.

Wat een mooi ding is aan het frisse/koude weer, is dat alle mozzies afwezig zijn:) Natuurlijk hebben we nog wel de Kangaroo's, dingo's, emu's, slangen(die giftige), waterdragons en rockwalibi's. Helaas heb ik nog geen koala gespot in het wild, maar ze zijn er wel in de bergen van gleeconce.

Ik heb besloten dat ik hier t/m Juni blijf. In Juni is er het plan om een groot deel van de koeien te verkopen. En ik wil ze hier graag achter laten zonder zorgen over een nieuwe hulp die ze dan nodig zouden hebben.
We werken nogsteeds veel en hard. Judy, Richard, Belinda, Tom, Cooper en ik kunnen nogsteeds met elkaar lachen.
En ik heb het nogsteeds naar mijn zin gelukkig :) het zou wel moeilijk worden om aan het eind van Juni gedag te moeten zeggen.
Maarja aan alles komt een eind natuurlijk.. Maar nu nog niet.

Heel veel liefs en groetjes vanuit Ettywin!
Xx Nori

  • 06 Mei 2014 - 10:46

    Ingeborg:

    Whahaha dronken backpacker... erg handig inderdaad! Erg leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt en doet. Inderdaad balen als je afscheid moet nemen, maar misschien kom je er later wel weer terug;) Het valt me wel tegen dat je nog geen kiwi gezien hebt Whaha! Maar misschien komt dat nog. In iedergeval sterkte in de kou/frisheid, hier wordt het net weer een beetje warmer.

    Liefs Ingeborg en groetjes terug!

  • 06 Mei 2014 - 11:52

    Simone :

    Leuk Noor!! XXX

  • 06 Mei 2014 - 13:29

    Leonie:

    Hey noors!

    Superleuk om je verslagen te lezen, echt een coole belevenis die je meemaakt!.
    Veel plezier daar nog en op alle andere mooie plekken!

    X leonie

  • 06 Mei 2014 - 13:58

    Ingrid Jorissen:

    Hoi Nori , wat leuk om je reis verslag te lezen. Wij zijn ook in deze omgeving geweest , erg mooi. Wat fijn dat je het zo naar je zin hebt. Heb je al in de zorg gewerkt, daar zijn ze veel op zoek naar Nederlandse meiden, lijkt mij een leuke ervaring. Heel veel plezier nog en tot je volgende verslag, ik blijf graag op de hoogt, groetjes Ingrid

  • 06 Mei 2014 - 22:01

    Roelanda:

    Hey Noor,
    Wat een ontzettend leuk leven heb je daar!!! Hier ook alles goed.
    Veel liefs, Roelanda, Marco en Janneke (vlg week examen!!)

  • 07 Mei 2014 - 10:51

    Addy Blom:

    Jehh Nori, je maakt wel veel mee hoor. Wat een belevenis. Leuk om alles te lezen.
    Nog een mooie tijd en tot ziens. Addy

  • 07 Mei 2014 - 20:42

    Yvonne:

    Hoi Noor, wat ontzettend leuk. Wat een ervaring doe je op, geweldig!

  • 07 Mei 2014 - 20:48

    Karrie:

    Hé Cowgirl!!! Echt leuk om weer eens een verslag van je te lezen. Wat fijn dat je het zo naar je zin hebt. Maak er wat moois van! Heel veel groetjes van ons vier

  • 09 Mei 2014 - 21:44

    Tjitske En Jeroen:

    He die Nori. Je ziet er stralend uit daar in het zonnige Australie. Jammer dat jullie die backpacker verdenken van dronkenschap. Een beetje prikkeldraad zit natuurlijk behoorlijk in de kronkels. Daar snap je alleen maar wat van als je een flinke slok achter de kiezen hebt.
    Wij wensen jou natuurlijk veel zon, plezier, en keihard werken.

    Tjitske en Jeroen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Goomeri

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

15 Februari 2015

Op naar het volgende avontuur!

06 Oktober 2014

Back to Brissy

22 Augustus 2014

Darwin my Darling

06 Juli 2014

Van Brisbane naar Alice Springs en Darwin

20 Juni 2014

3 weekjes Brisbane!
Nori

Actief sinds 17 Nov. 2013
Verslag gelezen: 349
Totaal aantal bezoekers 9026

Voorgaande reizen:

17 November 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: