Van Brisbane naar Alice Springs en Darwin - Reisverslag uit Darwin, Australië van Nori Oost - WaarBenJij.nu Van Brisbane naar Alice Springs en Darwin - Reisverslag uit Darwin, Australië van Nori Oost - WaarBenJij.nu

Van Brisbane naar Alice Springs en Darwin

Blijf op de hoogte en volg Nori

06 Juli 2014 | Australië, Darwin

Hallo allemaal, het word weer tijd voor een verslagje vind ik :)
Niet zoveel tijd verstreken.. maar wel veel gedaan!

Zondag 22 Juni bracht de lieve Robert me om 8.00uur naar BrisbneAirport, en dat nog wel op z'n verjaardag! haha
Ik had zin om weer verder te gaan, maar zal de familie Schmit wel weer missen :) De volgende keer dat ik ze weer zie is Theo hopenlijk gezond en wel geboren!

Om 9.35uur ging mijn vliegtuig naar Alice Springs en ik kwam om 12.30uur aan. Janouska zou er eerst al om 10.00 uur zijn, maar door een stomme fout en slechte service van Tiger Air moest ze een andere vlucht boeken. Dus dat was nog even spannend!
Uiteindelijk kwam ze toevallig op dezelfde tijd als ik aan, en konden we samen naar ons hostel.

Alice Springs was weer zo anders dan de outback die ik "gewend" was.
Hele andere bomen, de grond is rood door de koper.. en veeeeel meer aboriginals..
We kregen in het hostel meteen het advies om niet snachts alleen of met zn 2en over straat te gaan, en altijd een taxi te nemen.
Niet dat ik daar zelf ook al aan gedacht had.. Als je over straat achter een groepje jongere aboriginals loopt, en ze hebben dat door.. lopen ze steeds zachter zodat je ze in moet halen.. en volgen je dan totdat je een winkel ofzo in gaat.. dus ik was heel blij dat we met zn 2en waren!

Nadat we onze spullen in het hostel gedumpt hadden, (en een korte broek aangetrokken) moesten we ons melden bij de Rock Tour voor de volgende dag. Daar werkte een Nederlands meisje die uit Friesland kwam, na een leuk gesprek bood ze me een baantje achter de receptie van de RockTour aan :) wel voor 6 maanden dan..
Ik weet niet of ik het ga doen, maar altijd leuk om in je achterhoofd te houden!

Alles was geregeld en betaald voor de volgende dag!
Veel te vroeg werden we opgehaald voor het hostel door Andrew, onze tourgide voor de komende 3 dagen.
We waren met een groep van 21 mensen in totaal, een erg gemixte groep :) Nederlanders, Italianen, Duitsers, Fransen, Engelsen, Australiers, Aziaten en een Chinees. Iedereen kon het met elkaar vinden, en aan het eind waren we een echte groep.

Onze eerste stop was de Kings Canyon, waar we een hike deden van 3 uur. De eerste heuvel die we op moesten heette Heartattack-hill.. dus dat begon al goed haha. Het was een beste, maar we hebben het gered.
De rest van de hike viel mee, en was alleen maar heel erg mooi!
Andrew kon ons veel vertellen over de planten en bomen die de aboriginals voor verschillende dingen gebruikten.
Ook over de cultuur heb ik veel geleerd!
Na de Kings Canyon gingen we richting het "kamp"... wat in hield een vuurplaats en een overkapping die je zo mogelijk kan gebruiken als het regent.. dat was het wel.. haha

Eerst moest naar hout gezocht worden, toen we eindelijk genoeg bij elkaar hadden konden we het vuur maken.
We hebben een beetje laat maar wel heel lekker gegeten!
Groentenprutje met rijst en aardappels, en als toetje een kangaroe-staart..
Om 23uur was het eindelijk tijd om naar "bed" te gaan.
We sliepen om het kampvuur in een swag, met daarin weer een slaapzak of 2. Het was rond het vriespunt.. en er stond een lekker windje.
Toen ik het eindelijk een beetje warmer begon te krijgen en in slaap viel, was het al weer tijd om op te staan! En geen douchjes, dus stoffig en stinkend de bus weer in. Haha gelukkig was ik niet de enige :)

De volgende stop was kata Tjuta en het cultural centrum.
Kata Tjuta en de Uluru maken beiden deel uit van een enorme ondergrondse rotsformatie, die miljoennen jaren geleden gevorm zijn.
De aboriginals hebben hier hun eigen geloof in, en zien deze bergen als hun thuis.
In verschillende delen van Kata Tjuta mag ook niemand komen. Daar proberen de Aboriginals hun cultuur en gebruiken te behouden.
Ze doen me in bijna alles heel erg denken aan de Platkoppen die beschreven worden in de series van de Aardkinderen.
Heel wonderlijk dat er in deze tijd nog steeds zoiets primitiefs kan bestaan!

Die avond keken we naar de zonsondergang bij de Uluru en zagen hem van kleur veranderen.
S'avonds eindelijk een lekkere warme douche en een cider om het kampvuur. Erg gelachen om de Aziaten die voor het eerst een marshmallow aten..
Die nacht was het nog steeds erg koud.. maar minder wind, dus wel beter geslapen.

De volgende ochtend de zonsopgang bij de Uluru bekeken, en de Base walk gedaan. Dat is een rondje om de Uluru van 9.8km.
Het was erg fris deze 3 dagen dus heb ik gelukkig het vliegen netje niet nodig gehad :) dat komt nog wel denk ik! dan maak ik zekers een foto!
Heerlijk weer om te hiken, wel iets minder om buiten te slapen.
Toen brak de tijd weer aan om terug te gaan naar Alice.
Een lange rit van 4.5 uur werd onderbroken voor een bezoekje aan de camelenfarm.
Die avond gezellig met de groep gegeten, drankje en een dansje gedaan :) Was een erg geslaagde tour!

De 26e om 6pm verlieten Janouska en ik Alice Springs met de Gahn Trein.
de reis duurde 24uur, best een lange zit!
Darwin was meteen een stuk warmer en benauwder.
Janouska had hier 3 dagen voor ze weer verder zou reizen naar Bali.
We hebben samen met Jo ( een engels meisje van 26 ) een Litchfield tour van een dagje gedaan. We hebben op de Adelaideriver krokodillen zien springen voor een stuk vlees, termitehills gezien van 5 meter hoog, en watervallen bekeken. Het was een geslaagd en gezellig dagje.

De 30e was het helaas tijd om afscheid te nemen van Janouska.
Ik heb het erg gezellig gehad, en ben blij dat ik met haar ben mee gegaan!
We zien elkaar hoop ik weer voor een reisje naar Nieuw-Zeeland!

1 Juli was het hier in darwin Territory day, er werd de hele dag vuurwerk afgestoken. Savonds was er een markt en een super mooie vuurwerkshow. Ik ben die dag met Jo en haar nieuwe travelmates opgetrokken. Jo vertrok woensdag om met 4 anderen de west-kust te doen. Erg leuke mensen, als ik meer geld had gehad was ik met ze meegegaan! Maar dat is niet het geval.
Gelukkig heb ik nu een baantje kunnen vinden, en wel in een van de beste restaurants in Darwin.. Ik kijk ook niet waar ik naar binnen loop haha.. Ik hoopte op iets simpels.. maar nu schenk ik flessen wijn van 850 dollar.. die je zelf mag betalen als je een fout maakt. Dus goed opletten! haha

Dat was het wel weer voor nu!
Met mij gaat het goed, ik heb het naar mijn zin :)
Nu even flink bij verdienen, en dan weer verder.
Hoe is het met jullie?
Tot snel, Xxxx Nori


  • 06 Juli 2014 - 16:11

    Sarah Van Den Berg:

    Ik vond de Uluru een van de mooiste plekken in Australië, vooral door de verhalen en gebruiken van de Aboriginals. En de kleurverandering tijdens zonsopgang en ondergang. Ben blij dat je geen last had van die gore vliegen!
    Wat lekker dat je zo snel een baantje vond! Hopelijk lezen we in je volgende verslag dat het allemaal goed is gegaan met die flessen wijn!

    Succes! xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Darwin

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

15 Februari 2015

Op naar het volgende avontuur!

06 Oktober 2014

Back to Brissy

22 Augustus 2014

Darwin my Darling

06 Juli 2014

Van Brisbane naar Alice Springs en Darwin

20 Juni 2014

3 weekjes Brisbane!
Nori

Actief sinds 17 Nov. 2013
Verslag gelezen: 385
Totaal aantal bezoekers 9042

Voorgaande reizen:

17 November 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: