Darwin my Darling - Reisverslag uit Darwin, Australië van Nori Oost - WaarBenJij.nu Darwin my Darling - Reisverslag uit Darwin, Australië van Nori Oost - WaarBenJij.nu

Darwin my Darling

Blijf op de hoogte en volg Nori

22 Augustus 2014 | Australië, Darwin

Hello allemaal!

Word weer tijd voor een verslagje denk ik zo.
De laatste keer dat ik schreef startte ik net met werken bij restaurant Char.
Een van de beste restaurants van Darwin, waar regelmatig "bekende" mensen komen dineren of lunchen.
Ik sliep in een party-hostel Maleluca, waar je niet echt aan je rust toe komt.
Super blij was ik dus dat Erik de Nederlandse Barmanager van Char mij vroeg of ik ook opzoek was naar een kamer. Hij woont bij Irma (een andere collega), haar man Philip en de 2 honden Alex en daisey.
Dus na 2 weken in dat hostel had ik weer een kamer voor mijzelf, en de gezelligheid van een huishouden.
Erik, Irma en ik kunnen het gelukkig goed vinden samen.

Ik woon hier in Fanniebay, 10 minuutjes vanaf het centrum met taxi/bus of auto.
Darwin is niet al te groot, en heeft heel veel aboriginals die net als in Alice Springs dronken over straat lopen.
Het is niet raar als je ze op de stoep ziet liggen, alsof ze daar onder het lopen zijn neergevallen. (dat is dan wss ook zo)
Ze maken ook veel ruzie, en stoken vuurtjes.
Een keer hadden we een naakte man en vrouw die aan het worstelen waren in the lounge area.. hihi ik was gelukkig niet de gene die ze uit elkaar moest halen :)

Mijn collega's op het werk zijn allemaal super aardig.
Ze komen overal vandaan, heel veel Fransen en Engelsen.
De gasten komen ook overal vandaan, iedereen is erg geintereseerd in waar je vandaan komt en wat je plannen zijn.
Regelmatig komen er ook nederlanders voorbij, dus het nederlands ben ik nog niet verleerd haha.
M'n engels word wel beter, velen horen niet dat ik uit nederland kom :) haha

Natuurlijk was het op de werkvloer af en toe net een soap.. GTST is er soms niks bij..
Maar dat heb je als je met veel verschillende mensen werkt, die komen en gaan. Er is sinds ik begonnen ben tot nu veel dingen veranderd ( goede veranderingen).

Mijn dagen bestaan hier groot en deels uit werken en lekker niks doen.
Het weer is overdag bloedje heet, je kan dus ook weinig buiten doen.
De luchtvochtigheid wisseld erg hier, ik kan me wel voorstellen hoe het hier zou zijn in the wetseason..

Mijn tijd hier zit er nu al bijna weer op.
28 augustus neem ik het vliegtuig terug naar Brisbane.
Hier ga ik op het huis en de hond van Chris en Kylie passen voor de maand September.
Nu is het voor mij een gelukje dat er een zusterrestaurant van Char in Brisbane zit. En een oude collega werkt daar nu :)
Dus ik ga proberen of ik daar misschien aan de bak zou kunnen.
Dat restaurant staat erg goed aangeschreven, en is bekend door heel Australie. Dus zou super staan op mn CV.
Ook komt Mats langs Brisbane, en begin oktober komt Amber ook naar Aussie!! :) Kijk er naar uit!!
Ookal zal het wel lastig worden om hier dag te zeggen..
Misschien kom ik volgende "winter" wel weer terug om hier te werken!
Ze hebben me al laten weten dat ik weer welkom ben dan.
We gaan zien hoe het loopt!
Volgende week ben ik ook al weer 25jaartjes jong! Wat vliegt de tijd toch..

Heel veel liefs en Groetjes
Xx Nori


  • 22 Augustus 2014 - 18:11

    Roelanda:

    Hey Nori, wat maak je toch leuke dingen mee. Alvast gefeliciteerd met je verjaardag en wij nemen er een op je hoor!!!!xx Roel Marco en Janneke

  • 23 Augustus 2014 - 10:00

    Lisa :

    Hey Noortje,

    Fijn om te horen dat het zo goed gaat met je!
    Het zou inderdaad super zijn als je in Brits Anne ook weer voor dat decadente restaurant aan het werk kunt:D Veel plezier!

  • 23 Augustus 2014 - 10:03

    Ineke:

    Hai Noor net je verslag weer gelezen, blij voor je; klinkt goed; veel liefs van hier...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Darwin

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

15 Februari 2015

Op naar het volgende avontuur!

06 Oktober 2014

Back to Brissy

22 Augustus 2014

Darwin my Darling

06 Juli 2014

Van Brisbane naar Alice Springs en Darwin

20 Juni 2014

3 weekjes Brisbane!
Nori

Actief sinds 17 Nov. 2013
Verslag gelezen: 290
Totaal aantal bezoekers 9040

Voorgaande reizen:

17 November 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: