Mijn 1e weekje in Manly, Sydney - Reisverslag uit Manly, Australië van Nori Oost - WaarBenJij.nu Mijn 1e weekje in Manly, Sydney - Reisverslag uit Manly, Australië van Nori Oost - WaarBenJij.nu

Mijn 1e weekje in Manly, Sydney

Blijf op de hoogte en volg Nori

28 Januari 2014 | Australië, Manly

Jeetje.. nu heb ik eindelijk een computer in handen die ik even kan lenen van een kamergenoot, zit ik een half uur naar een leeg scherm te staren.. niet wetende hoe ik mijn verhaal moet beginnen.
Nu denk ik, laat ik bij het begin beginnen.
14 januari 2014 begon "mijn 1e reis"
Het afscheid van familie en vrienden was natuurlijk even vervelend. Maar eenmaal in het vliegtuig voelde ik me al een stuk beter (gelukkig).
De 1e vlucht van 11.15 uur naar Bangkok was het ergst, de rest viel eigenlijk wel mee.. in totaal ben je 25uur onderweg.. dus het is toch wel een heeeele lange zit.
In de vlucht van Taipei naar Sydney gebeurde er iets "grappigs". Er werd omgeroepen dat er medisch opgeleide mensen nodig waren, niemand reageerde. Dus ging ik er maar heen. Was niks ernstigs gelukkig, iemand die een beetje flauw werd. Toch kreeg ik een lekker flesje wijn van de stewardessen :)

Na zonder moeite door de douane gekomen te zijn werden we van het vliegveld opgehaald door Emiel en Matthijs. Ze hebben ons een deel van Sydney laten zien, en waar we de winkels kunnen vinden.
Het hostel/Bunkhouse ligt in Manly, een "buurt" van Sydney, 10 min lopen naar het strand dus dat is ideaal.

De 1e week met de groep is voorbij gevlogen!
We waren in totaal met zn 16en, 7 jongens en 9 meiden.
Ik kon het met allemaal wel goed vinden, zo leuk iedereen is zo open en staat altijd wel klaar voor een praatje.
De 1e dag was een regeldag.
De 2e hebben we een mooie (lange) wandeling door Manly gemaakt.
De 3e dag zijn we eerst naar een dierentuin geweest waar ze alle dieren hebben die je hier in het wild regelmatig tegen kan komen als je de natuur in gaat. Daarna zijn we door gegaan naar de Bleu Mountains. Echt een super mooi natuurgebied! We hebben zo'n 4 stops gemaakt elk met weer een ander uitzicht.
De 4e en laatste dag van de groepsreis hebben we de zorgpas geregeld, en konden we surfen.
Natuurlijk heb ik daar aan mee gedaan :) Ik heb helaas niet kunnen staan, maar dat komt nog wel!

Dinsdag de 21e gingen een paar van de groep hun eigen weg, of bleven om nog plannen te maken.
Ik ben hier ook gebleven, met het plan om plannen te maken.
Wel jammer dat de plannen die je maakt de volgende dag weer heel anders kunnen worden.

Mijn plan 1e plan was, in de zorg gaan werken.
Na een goed overleg met Niels ( hij regelt de werkgarantie pakketten)
kwam ik er achter dat het niet makkelijk is om zomaar aan het werk te gaan in de zorg hier. Ik zou mijn diploma moeten laten vertalen, dat gaat me 3.000 dollar kosten, en 6 weken wachten. En ik zou een engelse toets moeten doen.. dus dat werd een plan 2..

Het 2e plan..
Ik zou gaan solliciteren als Au-pair hier in Sydney.
Daar dan 6 maanden gaan werken bij een zoete familie met schatjes van kinderen. Daarna 3 maanden voor mijn 2e jaar gaan werken op een farm, en dan nog 3 maanden overhebben om een beetje te reizen.
Ik ben bij 2 families op gesprek geweest, die in centraal Sydney wonen. Ze wilden me allebei graag hebben.
Maar ik kwam thuis van die families en had er helemaal geen zin meer in. Een beetje 6 maanden vast zitten op de zelfde plek..
Ook al mag ik daar auto rijden, heb ik een eigen kamer, geen kosten, heel veel vrije tijd, en geld. Ik wil graag reizen..
Dus het volgende plan bedacht..

Plan 3.. tot nu toe mijn laatste :)
Ik ga komende vrijdag (31 januari) met de bus naar Brisbane. Daar ga ik 3 weken logeren bij Robert ( de oude buurman van Amber) en zijn familie. En pas ik 16 en 17 Februari op de honden als zij de stad uit zijn.
Dan ga ik 19 februari starten met boerderijwerk voor mijn 2e work en holliday visum. Daar krijg je dan een cursus, zodat je een "echte" cowgirl word :) je leert dan schapen scheren, koeien chippen, en lasso werpen.. lijkt me super tof!
Wat ik daarna doe zie ik dan wel :)

Het is hier elke avond echt super gezellig met iedereen. Elke dag komt er wel weer een bij of gaat er een weg.
Afgelopen zondag de 26e was het hier Australiaday.
We hebben met bijna het hele hostel, +- 30 mensen op het strand gezeten. We zijn naar Shelly beach geweest. Daar hebben we een paar wijntjes/biertjes/Bacardi/enzz… gedronken. Een paar jongens hadden een gitaar mee, dus het was echt super gezellig :).
Tegen zonsondergang kwam natuurlijk de politie van NSW ons melden dat we het strand moesten verlaten. Een paar van ons + ik, zijn met een jongen die aan dat strand woont meegegaan voor een "afterparty". Die jongen woont in een dikke villa op een berg, met zwembad, jacuzzi en glijbaan :D. Zijn familie was ook nog wakker, dus daar hebben we gezellig mee na geborreld. Haha, als ik toch eens 10 miljoen zou hebben…

Ook heb ik een paar keer afgesproken met Amanda in Sydney :)
Ze heeft me meegenomen naar haar oma, voor een kopje thee.
We zijn de stad in geweest, en zijn naar een uitkijkpunt geweest.
Ik kan het gelukkig goed met haar vinden. We hebben wel de zelfde humor, dus lachen is geen probleem. Ook heel lief dat ze me met alles wilt helpen.

Verder heb ik voor nu niet heel veel te vertellen.
De wilde reis avonturen komen vast nog wel, als ik de Outback in ga om te werken en genoeg geld heb om te reizen :)
Ik heb al een verlanglijst met de dingen die ik wil zien en doen. Ook door alle verhalen en tips die je krijgt van iedereen die je spreekt en tegenkomt. Leuk dat het allemaal zo zorgeloos en makkelijk gaat.
Met een beetje geduld, komen al mijn dromen wel uit :) No worries mate.
Tot snel!

Xx Nori

  • 28 Januari 2014 - 11:19

    Lara:

    Haha wat vet joh!! Wel jammer dat je dat aupair baantje niet gaat doen, is zeker makkelijk geld verdienen! Maar een cowgirl worden is zeker gruwelijk haha. Dat is één van de dingen die ook op mijn lijstje staan dus laat maar weten hoe het was :)
    ik spreek je vast snel weer! Xxxxxxx

  • 28 Januari 2014 - 11:21

    Sarah Van Den Berg:

    Yes een verslag!!
    Haha ook weer wat meegemaakt in het vliegtuig!
    Dat boerderijwerk klinkt goed!!
    Have fun! & idd no worries!
    Xx Sarah vanuit Chiang Mai

  • 28 Januari 2014 - 11:29

    Kim:

    Super tof allemaal noor! Blij dat je het zo naar je zin heb!!!
    Xx

  • 28 Januari 2014 - 11:47

    Liesbeth En Franklin:

    Ha Nori, nou wat een leuk en lang bericht,!(heb het voor gelezen aan Franklin, vandaar)Maar heel leuk om te lezen en te vernemen dat het allemaal zo goed gaat.Als ik jong was zou dat mij ook wel wat lijken.
    En dan feest op het strand met z,n allen! Hier is het koud en winderig.
    Cow girl is wel wat voor jou,dus veel plezier ermee.YIEE , zie het al voor me.
    Wel Nori zo te lezen geniet je ervan,we blijven je volgen!

    Grotjes van ons

  • 28 Januari 2014 - 11:55

    Marina:

    Ha Noor, wat een geweldig verslag om te lezen. Keep us updated, you cowgirl you :)

  • 28 Januari 2014 - 12:57

    Ingeborg :

    Heey Noor!!

    Echt een geniaal plan. Je wilde dit altijd al, dus dan gebeurd het ook idd! Wel belachelijk dat het zoveel kostte om je diploma te laten vertalen, hopelijk is dat bij mij later niet zo hahaha! Ik ben blij dat je het zo naar je zin hebt :) Enn heb je al kiwi's gezien? haha, ik zou alleen daarvoor erheen gaan..
    Have fun!

    Groetjes Pietje

  • 28 Januari 2014 - 13:17

    Ineke Oost:

    Lieve Nori; wat heerlijk om te lezen, toch heel anders danvia de tel, zo sla k meer op.... goed plan.... dikke kus mama

  • 28 Januari 2014 - 13:33

    Karrie:

    Jee Nori, nou was ik (nog) in de veronderstelling dat het 'verpleeghuisplan' helemaal in kannen en kruiken was, zo vanuit het vliegtuig; bedje gespreid en het verpleeghuis in. Loopt toch iets anders...... Meissie, volg je hart, en doe wat je wil doen. Op kindertjes passen en in een auto rijden kan nog heul lang......;-). You Cow Girl!! Heel veel plezier en geniet je suf!! xxx


  • 28 Januari 2014 - 13:35

    Simone:

    Whaaa eindelijk!! Super tof noor de cowgirl!!!
    Klinkt alleen al spannender dan aupair hihi
    Dikke kus

  • 28 Januari 2014 - 13:43

    Sanne Van Der Hulst:

    Hee Nori,

    Jammer dat er nog zoveel bij komt kijken om in de zorg te mogen werken!

    maar cowgirl zijn is ook vast wel wat voor jou! Ik ben benieuwd naar je foto's tijdens het schapen scheren en al je andere avonturen. :)

    Veel plezier nog!

  • 28 Januari 2014 - 15:15

    Marielle:

    Haaa nichie!

    Leuk om te lezen joh! En Nori de cowgirl zie ik net als iedereen ook wel voor me haha;) Net iets voor jou idd. Wel zonde dat de zorg daar niet echt gaat lukken zoals je eerste plan maar ook dit is vast een prima tijdsinvestering joh. Hopelijk kom je bij wat leuke mensen terecht. Ik kijk uit naar je volgende blog, geniet ervan daar!
    Groetjes je nichie uit Groningen

  • 28 Januari 2014 - 21:04

    Jeroen En Tjitske:

    Ha Nori,

    Wat spannend om elke dag de plannen te wijzigen. De dynamiek van een echte avonturier spat er vanaf.
    Met jou ervaring in de paardewereld moet het toch wel wat worden al Cowgirl. Spannend.

    xxx, Tjitske en Jeroen

  • 28 Januari 2014 - 21:24

    Roelanda En Marco:

    Hey cowgirl! Deze "baan" is op je lijf geschreven he, jij en paarden.... Maak er iets moois van en hou ons op de hoogte. Wij kijken al uit naar je volgende avonturen! Erg leuk dat je ons zo op de hoogte houdt.
    xxx Roel en Marco

  • 30 Januari 2014 - 02:27

    Nori Oost:

    Haha dankjulliewel allemaal voor de lieve berichten!
    Xx Nori

  • 30 Januari 2014 - 12:15

    Jacqquelien Van Den Berg:

    Hoi Nori
    Net een bakkie gedaan met je mams en de avonturen van onze dochters besproken!!
    Wat fijn dat het je zo goed bevalt down under,
    heel veel plezier!
    xx Jacquelien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Manly

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

15 Februari 2015

Op naar het volgende avontuur!

06 Oktober 2014

Back to Brissy

22 Augustus 2014

Darwin my Darling

06 Juli 2014

Van Brisbane naar Alice Springs en Darwin

20 Juni 2014

3 weekjes Brisbane!
Nori

Actief sinds 17 Nov. 2013
Verslag gelezen: 1559
Totaal aantal bezoekers 9033

Voorgaande reizen:

17 November 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: