Van Sydney naar Brisbane - Reisverslag uit Springwood, Australië van Nori Oost - WaarBenJij.nu Van Sydney naar Brisbane - Reisverslag uit Springwood, Australië van Nori Oost - WaarBenJij.nu

Van Sydney naar Brisbane

Blijf op de hoogte en volg Nori

17 Februari 2014 | Australië, Springwood

De laatste paar dagen in Sydney zijn voorbij gevlogen!
Ik heb nog een paar keer met Amanda afgesproken, en kreeg Roos als mijn nieuwe kamer genootje voor de laatste 2 nachten.
Het was allemaal erg gezellig, maar ook weer tijd voor iets nieuws.

31 Januari om half 7pm stapte ik op de nachtbus richting Brisbane.
Amanda was zo lief me af te zetten bij de juiste bus, en te helpen tillen van mijn (veelte) zware rugzak.
Helaas is het me onderweg niet gelukt om veel te slapen. Gelukkig had ik wel 2 stoelen voor mij alleen.
Tegen de tijd dat ik in slaap begon te vallen was het allang licht, en kwamen er nieuwe frisse mensen de bus in om de laatste 1.5 uur mee te reizen.
De bus heeft er met de tussenstoppen er bij ongeveer 15 uur overgedaan om van Sydney naar centraal Brisbane te reizen.

Ik ben in het Transit center opgehaald door Robert.
Het was een kleine 15 min rijden naar zijn huis, in Springwood.
Met Robert en zijn vrouw Yvonne kan ik het goed vinden. Ze hebben ook een zoontje Jan-Herman van 3 jaar oud. Robert heeft uit een vorig huwlijk nog 3 kinderen, waarvan ik Maaike en Emily gezien heb. Heele leuke meiden.
Ze hebben ook 2 honden, Raviki en Shanna. 2 hele goede waakhonden met een groot hart :)

Zaterdag ben ik hier aangekomen, ik ben met Yvon, Jan en de honden naar het park geweest.
Zondag zou Roos ook aankomen in Brisbane, Yvon kwam met het idee om haar ook uit te nodigen om hier te logeren :)
Gelukkig had Roos nog niks gepland, dus Robert en ik hebben haar van het vliegveld gehaald.

We hebben de afgelopen 2 weken veel leuke dingen gedaan.
We zijn Brisbane in geweest, om te shoppen, sushi te eten en een beetje te sightseeing. Heel toevallig en onverwacht ben ik op een grappige manier de kleindochter van een oude bewoner van mij in de Zeester tegen gekomen. Wat is de wereld dan ook weer klein.
Ook hebben Roos en ik met een paar bekenden afgesproken die ook met mijn groepsreis zijn aangekomen.

We zijn met Robert en de Fam ook een paar keer op pad geweest :)
In de eerste week zijn we naar een drive-in bios geweest. The wolf of wallstreet draaide, een erg leuke film.
Ook zijn we met de hele familie naar Wet & Wild en Seaworld geweest!
Erge leuke parken, er zijn ook wat charmante foto's geschoten.. haha
Deze 2 weken zijn voorbij gevlogen, ik heb me echt prima vermaakt.
Gelukkig kon ik het ook goed vinden met Roos :), ben erg blij dat ze er was. Anders had ik me denk ik stierlijk verveeld.. haha

Gisteren heb ik Roos afgezet bij het busstation, zei gaat via de Oostkust weer naar Sydney om aan het werk te gaan.
Ik heb hier nog een weekje om mij voor te bereiden op het farmwork.
24 Februari start ik op een farm in Springbrook met de cursus. Die loopt van maandag tot zaterdag, dan heb ik het weekend om naar mijn deels zelfgekozen boerderij af te reizen. En dan ben ik voor 3 maanden zoet!
Ik heb er wel super veel zin in om aan het werk te gaan!

Robert is deze week in Melbourne voor zijn werk, en probeert het een en ander uit te zoeken wat er voor nodig is om aan het werk te gaan in de zorg.
Ik ben erg benieuwd, en hoop dat het me lukken gaat om alsnog in de zorg aan de bak te komen hier.

Nu nog een weekje relaxen, en dan hard aan de bak!
Ik ben er klaar voor, en heb er zin in!

Xx Nori


  • 18 Februari 2014 - 00:47

    Kim:

    Nice noor!
    Ik mis de "vind ik leuk" knop! Haha.

  • 18 Februari 2014 - 13:20

    Eva:

    Klinkt geweldig!! :)

  • 18 Februari 2014 - 17:00

    Liesbeth Franklin:

    Zo te lezen gaat het allemaal prima daar.fijn hoor.Afgelopen zondag hadden we hier een kleine party,waar je pa vol trots over je zat te vertellen!!!!

  • 18 Februari 2014 - 22:54

    Karrie:

    Klinkt/en ziet er geweldig uit Nori!! Superleuk je zo te volgen. Heel veel groetjes van ons vier

  • 20 Februari 2014 - 13:25

    Simone:

    Spannend Noor!! Straks lekker te werk =)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Springwood

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

15 Februari 2015

Op naar het volgende avontuur!

06 Oktober 2014

Back to Brissy

22 Augustus 2014

Darwin my Darling

06 Juli 2014

Van Brisbane naar Alice Springs en Darwin

20 Juni 2014

3 weekjes Brisbane!
Nori

Actief sinds 17 Nov. 2013
Verslag gelezen: 275
Totaal aantal bezoekers 9036

Voorgaande reizen:

17 November 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: