Old MC'donald had a farm.. - Reisverslag uit Goomeri, Australië van Nori Oost - WaarBenJij.nu Old MC'donald had a farm.. - Reisverslag uit Goomeri, Australië van Nori Oost - WaarBenJij.nu

Old MC'donald had a farm..

Blijf op de hoogte en volg Nori

03 Maart 2014 | Australië, Goomeri

De laatste week bij Robert en Yvonne thuis zijn voorbij gevlogen!
Woensdag zijn Roos en ik nog naar Warnerbros geweest. Het was erg gezellig, een leuke dag gehad!
Ik heb die week nog een keer opgepast op Jan, die oorontsteking had.
Robert en ik zijn nog een keer naar de drive-inn geweest om Wolfcreek2 te zien. Die kan ik natuurlijk niet gemist hebben voor ik naar de outback ga.. Haha..
Ik heb het super naar mn zin gehad bij Robert en Yvon, zoveel gastvrijheid! Kan ze natuurlijk niet genoeg bedanken dat ik daar de afgelopen 3 weken mocht bivakeren.

Maandag ochtend begon mijn "nieuwe" avontuur.
Robert heeft me om 7uur am afgezet bij het transit center in Brisbane. Daar nam ik om 7.45 de bus naar Gympie. Gelukkig kwam ik in de bus een bekende tegen van het hostel in Manly. Elija, hij starte ook met de cursus.
We werden afgezet in Gympie en daar stond Cristian (denenmarken) ook op de bus te wachten.
We werden opgehaald door een enorm dikke man zonder tanden en een beste baard.. In de bus zaten geen gordels, en hij reed over een hobbelige weg zowiezo 50km harder dan de toegestane snelheid..
Gelukkig kwamen we heel aan op de Springbrookfarm!

We starten maandag meteen na aankomst met de motorbikes. Het ging me nog redelijk af:) het schakelen lukte alleen niet helemaal toppie.
Deze dag werden we getraind door Alan.
Dinsdag kwamen Rens en Aiden op de Farm om ons de rest van de week de cursus te geven.
Onze groep van 9 mensen werd opgesplitst. 4 anderen gingen naar een andere trainingfarm, en hadden een ander programma.
Ik bleef gelukkig op de Springbrookfarm.
Rens is een "echte" cowboy van middelbare leeftijd, Aiden is zijn zoon van 21 en werkt voor hem. Ik heb wat sterke verhalen aan gehoord deze week.. haha
Maar buiten alle veelal sexistische grappen om heb ik wel veel geleerd van ze.

Dinsdag hebben we de hele dag in de brandende zon gestaan om een hek te bouwen, was wel leuk werk maar heel erg warm. Ik heb die dag denk ik zo'n 5 liter water gedronken.

Woensdag gingen de jongens van de groep ( ik was het enigste meisje van mijn groep) paardrijden. Ik heb 4 paarden gevangen en gelongeerd. Was erg leuk maar belachelijk heet!
In de middag na de lunch hebben we geleerd hoe we om moeten gaan met een kettingzaag. We hebben een heel stuk van het bos gekapt, clearen noemen ze dat. is nodig om het gras een kans te geven om te groeien.

Donderdag was het motortijd. Na weer een paar keer geoefend te hebben gingen de jongens een rondje van 2 uur door het land. Over stijle heuvels met grind en boomstammen op de weg.. Ik besloot toch maar thuis te blijven..
Smiddags mochten we oefenen met de tracktor. daar was ik wel heel goed in gelukkig :)

Vrijdag was het tijd om alle koeien binnen te halen!
Dat deden de jongens op motoren en paarden. Was wel heel jammer vond ik voor mezelf dat ik niet mee kon.
Ik ben wel naar boven gereden met de auto om te zien hoe ze alles deden. Dus was er wel een beetje bij.
Toen alle koeien in de peddock waren moesten ze door een aantal gangen gedreven worden. Een kalf moest gebrand en gecastreerd worden, ik heb het branden deels gedaan :) Het gebeurde allemaal heel snel, daarna kon hij uithuilen bij zn wachtende moeder.
Alle koeien waren gelukkig "lief" en liepen hun wekelijkse rondje.
Dit doen ze namenlijk met elke cursus.

Dinsdag ochtend kreeg ik meteen al 2 offers binnen.
De 1e was een racehorsefarm in Sydney, daar zou ik 300 dollars per week krijgen, en 6 dagen werken. De dag dat je dan vrij bent kan je naar de winkel om je eigen boodschappen voor de rest van de week te doen.
Ik weet nog hoe Simone het vond op de stal waar ze werkte in Wierden.. Ik had het idee dat ik daar niet helemaal tussen zou passen, en me dus ook niet thuis zou kunnen voelen.

Ik heb voor optie 2 gekozen.
Richard en Belinda wonen samen met hun 2 zonen van 10, Cooper en Thomas 10 minuutjes rijden van de Springbrookfarm af.
Ik slaap in het huis van zijn moeder. Deze 3dagen is zijn moeder in Brisbane voor een bruiloft, dus ben ik alleen in dat grote huis.
Het is echt zo'n typisch farmhouse, wat veel gebruikt word in horror of spook verhalen. Echt helemaal geweldig! ik voel me er veilig en ben totaal niet bang gelukkig, want het word hier heeeel donker snachts.
Alles van wat ik tot nu toe gezien heb van de familie bevalt me zeker.
Ik kan het wel goed vinden met Richard gelukkig.
Hij heeft hulp nodig in en om de farm, omdat hij maar in zn eentje is.
En er moet echt heel veel gebeuren!
Ze zitten nu midden in een droogte, dus het is lastig om de koeien genoeg eten en water te geven. Richard heeft van de 500 koeien die hij had er al zo'n 100 verloren. Dus het geld stroomt niet echt binnen.
Ze zijn hier blij met elke hulp die ik kan bieden, dus dat is fijn.
Wel zou het ook heel mooi zijn als het weer ook een beetje mee werkt, en de regen hier heen stuurt!

Alles gaat goed hier, ik moet natuurlijk nog wel een beetje wennen. Maar dat komt vanzelf.
Ik denk dat ik me hier wel thuis kan gaan voelen.
Tot snel! Xxx Nori

  • 03 Maart 2014 - 11:40

    Dineke Feddes:

    Gaaf noor om te lezen wat je allemaal beleefd, blijf je volgen, groetjes en suc6

  • 03 Maart 2014 - 19:46

    Roelanda:

    Hey Nori,
    Beleef maar meer avonturen, want wij kijken al uit naar je volgende!!!
    Lfs, Roelanda, Marco en Janneke
    ps: Janneke heeft haar rijbewijs gehaald!!

  • 03 Maart 2014 - 19:56

    Simone:

    Noor wat doe je het allemaal goed!! Lekker genieten tussen het vele werk door. (het werken lijkt me ook geen straf trouwens haha)

  • 04 Maart 2014 - 07:17

    Lisa:

    Hey Noortje, wat een avontuur weer! Klinkt een stuk beter dan mijn 'avontuur' van vier uur vertraging die ik zondag had met de trein. Heel veel plezier op je nieuwe thuisbasis.

  • 04 Maart 2014 - 19:44

    Yvonne Bosma:

    Klinkt geweldig Nori!

  • 06 Maart 2014 - 21:34

    Carolien:

    hoi nori wat een geweldige tijd heb je daar en wat leuk dat we zo met je mee kunnen genieten,veel plezier op je nieuwe werkplek.
    . groetjes carolien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Goomeri

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

15 Februari 2015

Op naar het volgende avontuur!

06 Oktober 2014

Back to Brissy

22 Augustus 2014

Darwin my Darling

06 Juli 2014

Van Brisbane naar Alice Springs en Darwin

20 Juni 2014

3 weekjes Brisbane!
Nori

Actief sinds 17 Nov. 2013
Verslag gelezen: 357
Totaal aantal bezoekers 9045

Voorgaande reizen:

17 November 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: